20 março 2009

Tradução do post anterior em catalão (com adaptações)

El meu gat es diu Pablo es un gran boig i jo l'estimo molt.

Es un gat groc (els meus veïns tenen una pràctica comuna que es utilitzar el color dels gats para els seus nomes:

-Chisst Pssst mascota, gat negre, on és? escolto sovint per al barri).

Té el curiós costum de es relaxar de panxa amunt (boig, a mi no m’agrada gaire aquesta posició, així que sempre acabo dormint al sofà a veure el canal Odisseia , veient documentals sobre els óssos – han notat que és sempre sobre els óssos?). Els peus plegat en l'aire, mirant com si fos fet normal.

M'agrada força jugar amb ell, és el meu company més fidel en aquest moment de profunda crisi (encara que gairebé segur que mai hagi de faltar a la meva presencia se m’aniré un dia per aquest carrer ...).

A les fotos , l’estic prement el coll, però estem jugant. Aquest és en realitat una al∙lusió a la dimensió filosòfica de l'ésser, la dualitat constant entre el "jo" i la projecció del nostre ego, i l'acceptació o no del mateix ego. Crec que en Pablo no es va connectar amb la projecció del meu ego, perquè després es va perseguir un vol (tenien que veure com es porta com un gat a la caça, tan bonic).

M'agrada portar-lo al coll, prop de la xemeneia, però la meva germana sempre em va avorrir-me, dient que està massa espatllat i després es converteix en inútil, i no va perseguir ratolins. No estic d'acord: la seva forma de caçar les fulles mortes que són transportades pel vent ens demostra com es un caçador de primera categoria.

I té urpes afilats, que ja vaig sentir en la pell quan es va va pujar les meves cames fins el coll (la merda que es estúpid, podria saltar però no), o quan intento treure'l del coll perquè tingui que posar-lo al carrer (boig, no li agrada gens passar la nit fora, però cal dir que la meva mare va dir sempre que u gat dorm al carrer i serveix para caçar ratolins - paranoia que aquesta gent té amb els ratolins, sobretot després d'un documental de gats el canal National Geographic i que era la persecució els gats a l'Edat Mitjana per associació amb la bruixeria que han sorgit a la pesta, transmès per les rates).

El Vértigo és el seu sobrenom, perquè és un gat amb vertigen (generalment no és cap aval dels arbres sol, a menys que tingui a la boca el conill de pelfa que és massa feixuc i i massa pesat para ell i va caure. Jo sempre poso el conill a l'arbre).

Això és fantàstic d'estar aturat, tenir temps per escriure sobre el meu gat (a català i molt malament). I vaig escriure tot això amb l’ajuda de un traductor de la Internet que no em sembla gaire bo.

Petonets

2 comentários:

RDL disse...

Cada vez mais internacional, este blog...

Grande abraço e Grande ideia!!!!

jobé disse...

vostè té un bloc? i mai em va dir? quan creu vostè que vostè em diu q té un bloc?